Hej, idag ville vi tipsa om 4 punkter Google och vi tycker att man borde tänka på när vi skapar och optimerar landningssidor för så att de konverterar bättre.

  1. Först och främst, se till att landningssidan är strategisk genomtänkt. Utgå från en primär målsättning som vil vill sak hända på hemsidan. Tänk genom vilka målgrupper vi driver dit och i vilken del av köpresan de befinner sig.
  2. Ha en tydligt innehåll som kommunicerar värdet av det vi försöker erbjuda. Hur löser vi kundens problem?
  3. Försök inkludera videoinnehåll som får användare att interagera mer.
  4. Begränsa valmöjligheterna för användaren. Landningssidorna bör inte innehålla interna länkar eller knappar som tar besökare vidare till en annan sida. De enda knappar som borde finnas är tydliga uppmaningar, det vill säga ”Call to action-knappar”.

Genom att skapa landningssidor baserad på de 4 punkterna ökar vi möjligheterna att generera mer converteringar.

Vill du veta mer om hur du optimerar dina landningssidor? Klicka på länken här och läs Googles artikel

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *