Vill ni expandera internationellt?
Låt oss berätta om vår metodik för att ta sig an nya marknader. Det kan man spara mycket pengar på.
Låt oss berätta om vår metodik för att ta sig an nya marknader. Det kan man spara mycket pengar på.
Att expandera internationellt är en av de svåraste utmaningarna ett företag kan ge sig in på. Förutom att man skall tampas med kulturella och språkliga skillnader på en ny marknad, måste man även hantera skillnader i köpbeteende och geografiska avstånd som man inte har på sin hemmamarknad. Utöver detta har man en helt annan konkurrenssituation och måste tampas med aktörer som har flera år av försprång. Detta gör att uppstartskostnaderna ofta är betydligt högre än man först budgeterade med.
Börja den internationella expansionen hemifrån – låt den digitala marknadsföringen ta täten – med rätt metodik.
Ett sätt att hålla nere dessa kostnader är att göra en gedigen research i digitala kanaler innan man fattar beslut om vilken eller vilka marknader som skall prioriteras. För en digitala marknadsförare är det enkelt att kartlägga både kunder och köpbeteende med hjälp av de verktyg som man redan arbetar med på hemmamarknaden. Ett par exempel på detta delar vi gärna med oss av:
Hör gärna av dig och berätta om era utmaningar så delar vi med oss av våra bästa tips för framgångsrik internationell expansion.