BEHÖVER NI ÖKA ER FÖRSÄLJNING INOM  B2B ELLER B2C?

 

Låt oss få presentera vår verktygslåda – det finns alltid något nytt att lära sig när man arbetar digitalt.

Vilken typ av behov har ni idag? Låt oss få berätta om några konkreta erfarenheter, hur vi löst våra kunders utmaningar för att nå tillväxt.

Digital marknadsföring är så mycket mer än bara ren e-handel. Oavsett om man bedriver en verksamhet som fokuserar på B2B eller B2C så är de digitala kanalerna en viktig del av de flesta kunders köpresa. Våra uppdrag kan variera stort när det kommer till försäljningsökning. Vårt mål är alltid är att skapa tillväxt via smart närvaro i digitala kanaler.

E-handeln har alltid drivit innovationen inom den digitala marknadsföringen. Att använda e-handelns metodik inom B2B är en smart taktik.

För konsumentprodukter kan det vara lika viktigt att öka försäljningen via de digitala kanalerna som att få in besökare i fysiska butiker. Med smart onlinemarknadsföring kan man enkelt att rikta annonser till en specifik butik och därefter optimera mot fysiska besök. Oavsett vad man har för konkreta målsättningar, ser vi till att lägga upp den taktiska marknadsföringen olika.

Samma sak gäller för verksamheter som vill öka sin B2B-försäljning. Det kan handla om att stötta säljkåren genom att synas mot rätt typer av bolag och målgrupper. Men det kan även handla om att hitta nya sätt att generera säljleads och få in fler förfrågningar. Många B2B-verksamheter har långa säljcykler och då gäller det att kunna stötta säljprocessen genom att vara närvarande på flera olika nivåer och i flera olika kanaler fram till dess att kunden är redo att fatta beslut.

 

Maila oss så berättar vi gärna mer hur vi kan hjälpa dig – info@nokoby.se