PROGRAMMATISK DISPLAYANNONSERING

Programmatisk displayannonsering, eller kort programmatic, betyder enkelt att man har automatiserat köp -och säljprocessen för ett visst digitalt reklamutrymme på hemsidor. Som annonsör hanterar man sina kampanjer i ett gränssnitt, Demand Side Platform (DSP), där alla kampanjens förutsättningar sätts. Systemet är ihopkopplat med hemsidor och annonsnätverkens system Supply Side Platform (SSP) där transaktioner sker i realtid mellan dem.  

Fördelar med programmatic:

  • Nå flertalet målgrupper på flertalet webbplatser
  • Få bättre kundförståelse – mer relevant data om kunders beteenden och interaktioner med varumärket.
  • Vi följer och arbetar med mål och KPI:er noggrant

Vi hjälper er genom att arbeta i dessa system för att buda och matcha era digitala annonsers profiler så annonsen visas för önskad målgrupp.

 

Maila oss så berättar vi gärna mer hur vi kan hjälpa dig – info@nokoby.se

 

GÅ TILLBAKA