BEHÖVER DU HA BÄTTRE KOLL PÅ HUR ER BUDGET SPENDERAS?

Det är inte svårt att köpa media – det svåra är att köpa rätt media – därför köper vi media som om det vore våra egna pengar.

Skulle du vilja få en analys av hur ni spenderade förra kvartalet? Låt oss dela några erfarenheter kring hur du kan komma till nya insikter.

En mediabudget är en viktig del av marknadsförarens verktyg. En sanning är att ju större budget, desto större möjligheter att nå ut till sin målgrupp. Detta stämmer i många fall men det är ofta svårt att utröna vilka delar som används rätt och vilka delar som bidrager mest till slutmålet. Vi på Nokoby ser det som en del av uppdraget att konstant nå våra kunders målsättningar. 

Släng aldrig bra pengar efter dåliga, om du råkat göra det ändå, så lär dig åtminstone av det, så att det inte händer igen.

För att kunna lyckas med detta är det viktigt att vi hela tiden arbetar transparent och hela tiden utvärderar kanaler och budskap. Det är lika viktigt för oss att både vi och våra kunder verkligen förstår vad som ger bäst effekt. Kampanjaktiviteter som inte bidrar  till att nå våra mål måste man våra justera eller omvärdera löpande. I våra mest framgångsrika kundcase har vi ökat trafik och konvertering med mindre budget än väntat. Nyckeln till framgår är att vi hela tiden analyserar effekten och jämför olika kanaler. 

 

Maila oss så berättar vi gärna mer hur vi kan hjälpa dig – info@nokoby.se