Välkommen, Alexandros Sombo!

I veckan har vi haft det stora nöjet att välkomna ännu en ny medarbetare, Alexandros Sombo, till oss på Nokoby! Efter en masterutbildning inom medieteknik och media management på KTH kommer han senast från Meltwater där han jobbat med affärsutveckling inom medieanalys och omvärldsbevakning i sociala och redaktionella medier, både lokalt och globalt (samtidigt som han

Guide till UTM-taggning

En av de största fördelarna med digitala aktiviteter är att man kan mäta resultaten, och på så sätt få ökad förståelse för olika aktiviteters påverkan på företagets framgång. I vissa fall kan man följa användare genom flera kanaler och enheter, medan man i andra fall endast kan se vilket som var användarens sista klick innan

Fittjaskolan har besökt oss!

Förra veckan besökte 10 elever från 8:e klass på Fittjaskolan oss på Nokoby. Detta var det första studiebesöket i samarbetet med My Dream Now som kopplar ihop företag och arbetsliv med elever i skolor. Vi berättade vad vi på Nokoby gör och vad onlinemarknadsföring är, och besöket avslutades med att eleverna fick uppgiften att göra en egen reklamfilm,

Svenskarna och Internet 2019

Idag släpptes Svenskarna och Internet 2019, som Internetstiftelsen tar fram varje år för att gå på djupet kring svenskars vanor och åsikter om det digitala. Läs alla 167 sidor via länken ovan eller börja med att beta av våra sammanfattande punkter nedan. Precis som förra året uppger 98 % att de har tillgång till Internet och 95 % att

NOKOBY välkomnar Jonathan Navidad

Idag har vi det stora nöjet att presentera vår nya kollega, Jonathan Navidad, som tar sig an rollen som digital kampanjspecialist hos oss. Jonathan har en bakgrund som webbanalytiker och frilansande konsult inom digital marknadsföring. Han är också en erfaren fotograf och kommer se till att våra porträtt blir betydligt bättre ljussatta framöver. Varmt välkommen, Jonathan!

Facebook Audience Network

Som många av er säkert vet har Facebook en placering vid namn Audience Network, som visas utanför Facebook (och Instagram). Men inte lika många, tror vi, har dragit nytta av den. Nu tycker vi att de har förfinat denna placering såpass mycket att vi vill tipsa om fördelarna med den. Vad är Facebook Audience Network?

Kan din Analytics-data försvinna?

Vi stötte på ett ganska stort problem häromveckan som vi nu vill dela med oss av. Frågan är ”Kan data från Google Analytics försvinna?” – Svaret är tyvärr ja, och det är mycket lättare hänt än man tror. En kund drabbades plötsligt av att hela deras Google Analytics-konto var borta. Varken de eller vi kunde komma åt

Inspiration: My Dream Now

Häromdagen träffade vi My Dream Now och lyssnade på en väldigt intressant och inspirerande dragning av Jonas Bygdeson. Det My Dream Now gör är att koppla ihop företag med elever i skolor i områden med stor potential, som till exempel Tensta, Biskopsgården och Rosengård, där många unga saknar förebilder i arbetslivet. Företagen engagerar sin personal i en skolklass

Instagram tar Shopping till ny nivå med Checkout

Instagram har ju sedan en längre tid haft Shopping-funktioner, som inneburit att annonsörer kunnat tagga och djuplänka produkter direkt från sitt innehåll till webbplats, men nu tar Instagram e-handel till en ny nivå med Checkout. Den nya funktionen gör det möjligt för användare att slutföra köp, och dessutom få notiser kring leverans och liknande, direkt i

NOKOBY välkomnar Johanna Juhl

2019 har startat i rask takt och vi förstärker nu därför vårt team med Johanna Juhl, som kommer att jobba som kundansvarig projektledare hos oss här i Stockholm. Johanna har en gedigen bakgrund inom marknadsföring och försäljning mot både konsument och företag, nationellt såväl som internationellt, från bland annat Strossle, Barnebys och J.Lindeberg. Varmt välkommen, Johanna!