2021-08-31

4 Tips om hur du optimerar landningssidor för mer leadgenerering.

Pexels Dominika Roseclay 1089842 1

Hej, idag ville vi tipsa om 4 punkter Google och vi tycker att man borde tänka på när vi skapar och optimerar landningssidor för så att de konverterar bättre.

  1. Först och främst, se till att landningssidan är strategisk genomtänkt. Utgå från en primär målsättning som vil vill sak hända på hemsidan. Tänk genom vilka målgrupper vi driver dit och i vilken del av köpresan de befinner sig.
  2. Ha en tydligt innehåll som kommunicerar värdet av det vi försöker erbjuda. Hur löser vi kundens problem?
  3. Försök inkludera videoinnehåll som får användare att interagera mer.
  4. Begränsa valmöjligheterna för användaren. Landningssidorna bör inte innehålla interna länkar eller knappar som tar besökare vidare till en annan sida. De enda knappar som borde finnas är tydliga uppmaningar, det vill säga ”Call to action-knappar”.

Genom att skapa landningssidor baserad på de 4 punkterna ökar vi möjligheterna att generera mer converteringar.

Vill du veta mer om hur du optimerar dina landningssidor? Klicka på länken här och läs Googles artikel

2023-11-20

LinkedIn delar med sig av sin B2B statistik – dags att tänka i nya banor?

Läs mer

2023-11-13

NOKOBYs Framåtblickande Partnerskap och Extraordinära Resultat gav ROAS på 42

Läs mer

2023-11-08

Har marknadschefen och säljchefen samma hatt i framtiden?

Läs mer

2023-11-06

Snart börjar META ta betalt för Instgram och Facebook. Vill du betala?

Läs mer

2023-11-01

Google övergår helt till Mobile-First Indexering: Vad det innebär för din webbplats?

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss