2021-08-31

4 Tips om hur du optimerar landningssidor för mer leadgenerering.

Pexels Dominika Roseclay 1089842 1

Hej, idag ville vi tipsa om 4 punkter Google och vi tycker att man borde tänka på när vi skapar och optimerar landningssidor för så att de konverterar bättre.

  1. Först och främst, se till att landningssidan är strategisk genomtänkt. Utgå från en primär målsättning som vil vill sak hända på hemsidan. Tänk genom vilka målgrupper vi driver dit och i vilken del av köpresan de befinner sig.
  2. Ha en tydligt innehåll som kommunicerar värdet av det vi försöker erbjuda. Hur löser vi kundens problem?
  3. Försök inkludera videoinnehåll som får användare att interagera mer.
  4. Begränsa valmöjligheterna för användaren. Landningssidorna bör inte innehålla interna länkar eller knappar som tar besökare vidare till en annan sida. De enda knappar som borde finnas är tydliga uppmaningar, det vill säga ”Call to action-knappar”.

Genom att skapa landningssidor baserad på de 4 punkterna ökar vi möjligheterna att generera mer converteringar.

Vill du veta mer om hur du optimerar dina landningssidor? Klicka på länken här och läs Googles artikel

2023-03-20

Vill du veta var ekonomin lutar – fråga då dina vänner om de köpt kalsonger än?

Läs mer

2023-03-15

Hey Google, Alexa, Siri- Röstsökning är här för att stanna

Läs mer

2023-03-06

Bygma signar Nokoby som Digital mediebyrå

Läs mer

2023-02-27

Derome utses till Årets Företagare 2022

Läs mer

2023-02-20

AI och SEM under 2023 sökförändring?

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss