2021-08-31

4 Tips om hur du optimerar landningssidor för mer leadgenerering.

Pexels Dominika Roseclay 1089842 1

Hej, idag ville vi tipsa om 4 punkter Google och vi tycker att man borde tänka på när vi skapar och optimerar landningssidor för så att de konverterar bättre.

  1. Först och främst, se till att landningssidan är strategisk genomtänkt. Utgå från en primär målsättning som vil vill sak hända på hemsidan. Tänk genom vilka målgrupper vi driver dit och i vilken del av köpresan de befinner sig.
  2. Ha en tydligt innehåll som kommunicerar värdet av det vi försöker erbjuda. Hur löser vi kundens problem?
  3. Försök inkludera videoinnehåll som får användare att interagera mer.
  4. Begränsa valmöjligheterna för användaren. Landningssidorna bör inte innehålla interna länkar eller knappar som tar besökare vidare till en annan sida. De enda knappar som borde finnas är tydliga uppmaningar, det vill säga ”Call to action-knappar”.

Genom att skapa landningssidor baserad på de 4 punkterna ökar vi möjligheterna att generera mer converteringar.

Vill du veta mer om hur du optimerar dina landningssidor? Klicka på länken här och läs Googles artikel

2021-10-19

Vår kollega Barbara är tillbaka efter sin mammaledighet!

Läs mer

2021-10-14

Vet du vad Cookiebot är och hur den hjälper dig att hålla din hemsida uppdaterad med alla GDPR regler?

Läs mer

2021-09-28

Webinaret: ”8 misstag som marknadsavdelningar gör – och hur du undviker dem”.

Läs mer

2021-09-24

Facebook och Oculus skapar Workrooms

Läs mer

2021-09-20

Nokoby växer igen – nu hälsar vi Tine välkommen till oss

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss