2018-02-07

Facebook Analytics-nyheter för Sidor och Instagram

Facebook Analytics

Facebook Analytics utökas inom kort med en rad nya insights-funktioner för Facebook-sidor och Instagram (om du har företagsprofil).

När det gäller Facebook-sidor kommer man bland annat att kunna se än fler typer av aktiviteter eller händelser på organiska inlägg.
 
Men den största nyheten är att statistikmöjligheterna för Instagram-profiler blir mer lika de för Facebook-sidor. Förutom ovanstående kommer vi dessutom kunna se följares intention, lojalitet och livstidsvärde, samt deras resa mellan Instagram-appen och ens egen site. Om Instagram redan är en viktig del i er marknadsföringsstrategi, eller om ni tycker att den borde vara det, kommer detta alltså innebär mycket mer data att falla tillbaka på.
 
För både Facebook-sidor och Instagram-profiler blir det vidare möjligt att skapa anpassade målgrupper med fler specifika segmenteringar, till exempel en målgrupp med de som kommenterat något inlägg (i dagsläget begränsat till alla typer av interaktioner).
 
Håll koll här på bloggen för fler nyheter på samma tema. Utöver detta är exempelvis Facebook Attribution, som möjliggör mätning av annonseringsresultat över flera olika trafikkällor, nyligen också lanserat – något vi säkerligen får anledning att återkomma till i detta forum.

2023-09-11

Hur maximerar online-marknadsföringen ditt sälj-team?

Läs mer

2023-09-06

Public Clean väljer att samarbeta med Nokoby för sin framtida tillväxt

Läs mer

2023-09-04

Så kan Google Performance Max maximera er digitala marknadsföring

Läs mer

2023-08-30

Nokoby startar upp samarbete med filmbolaget Eccho Rights

Läs mer

2023-08-28

Hur påverkar Google Core Update sajtranking och SEM-annonsering

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss