2019-09-02

Facebook Audience Network

Facebook Audience Network Front Bild

Som många av er säkert vet har Facebook en placering vid namn Audience Network, som visas utanför Facebook (och Instagram). Men inte lika många, tror vi, har dragit nytta av den. Nu tycker vi att de har förfinat denna placering såpass mycket att vi vill tipsa om fördelarna med den.


Vad är Facebook Audience Network?

Man kan likna detta vid Googles Display-nätverk, det vill säga en samling av webbsidor och appar där annonser visas. Det hela är off Facebook, och annonsen visas till exempel på en webbsida som en banner eller före/under en video. Facebook väljer dessa publicister mycket noga, det vill säga att annonser visas på seriösa webbplatser. Är du extra mån om var ditt varumärke visas går det att exkludera vissa placeringar.

Vad är fördelarna med Audience Network?

Fördelen är att man kan få en större räckvidd till generellt lägre kostnad än om du bara visar annonserna på Facebook- och Instagram-flödena. Detta tack vare att vi kan nå fler för stunden aktiva användare inom den målgrupp vi riktar oss mot, med samma stora styrningsmöjligheter som Facebook Ads i övrigt. Och nu har man mer kontroll, exempelvis genom att man kan bygga uteslutningslistor, eller välja kategorier och publicister där annonser ska visas.

Hur ser annonserna i Audience Network ut?

Följande format finns: Native, Banner, Interstitial och In-stream videos

2023-11-22

Framtidens marknadsföring: Tillhör ni dem som omfördelar försäljningsbudgeten för 2024?

Läs mer

2023-11-20

LinkedIn delar med sig av sin B2B statistik – dags att tänka i nya banor?

Läs mer

2023-11-13

NOKOBYs Framåtblickande Partnerskap och Extraordinära Resultat gav ROAS på 42

Läs mer

2023-11-08

Har marknadschefen och säljchefen samma hatt i framtiden?

Läs mer

2023-11-06

Snart börjar META ta betalt för Instgram och Facebook. Vill du betala?

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss