2024-10-07

Har du koll på hur svenskarnas internetvanor ser ut?

Framsida 2024 1024X576

I förra veckan släpptes den efterlängtade rapporten Svenskarna och Internet 2024 av Internetstiftelsen! Rapporten ger en djupgående analys och en aktuell översikt av hur svenskarna använder internet och hur dessa vanor har förändrats under det senaste året.

Som digital byrå är vi alltid på jakt efter insikter som kan hjälpa oss förstå våra målgrupper bättre. Här är några intressanta punkter från årets rapport:

🔸 Nästan alla svenskar är aktiva på sociala medier där Youtube, Facebook och Instagram är de vanligaste plattformarna, men Facebooks dagliga användning har minskat successivt under de senaste fyra åren.
🔸 Snapchat, Tiktok, och Roblox används inte av lika många svenskar totalt sett, men är särskilt populära i vissa åldersgrupper.
🔸 Nya sociala medier som Threads, Bluesky, Yubo och Mastodon har svårt att etablera sig på marknaden.
🔸 Sociala medier ger både stöd och råd, men kan också skapa negativa känslor, särskilt hos unga kvinnor.
🔸 Rapporten indikerar att det finns ett betydande digitalt hjälpbehov, särskilt bland äldre användare.

Rapporten är en guldgruva för oss som arbetar med digital marknadsföring. Ta del av hela rapporten via länken HÄR. 

2023-04-26

Webinar 5e maj- Ta del av vårt interaktiva budgetverkyg och få hjälp att planera din marknadsbudget?

Läs mer

2023-04-24

Kan ChatGPT förbättra din digitala marknadsföring och kundnöjdhet?

Läs mer

2023-04-17

Maximera ditt företags synlighet med Snapchat Ads

Läs mer

2023-03-27

Nokoby träffar CAKE

Läs mer

2023-03-20

Vill du veta var ekonomin lutar – fråga då dina vänner om de köpt kalsonger än?

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss