2019-03-20

Instagram tar Shopping till ny nivå med Checkout

Instagram Checkout

Instagram har ju sedan en längre tid haft Shopping-funktioner, som inneburit att annonsörer kunnat tagga och djuplänka produkter direkt från sitt innehåll till webbplats, men nu tar Instagram e-handel till en ny nivå med Checkout. Den nya funktionen gör det möjligt för användare att slutföra köp, och dessutom få notiser kring leverans och liknande, direkt i appen.

Detta beta-testas för tillfället av några utvalda varumärken såsom H&MAdidasMichael Kors och Prada, men vi kan anta att det inte behöver dröja alltför länge innan Checkout rullas ut till fler.

2023-11-20

LinkedIn delar med sig av sin B2B statistik – dags att tänka i nya banor?

Läs mer

2023-11-13

NOKOBYs Framåtblickande Partnerskap och Extraordinära Resultat gav ROAS på 42

Läs mer

2023-11-08

Har marknadschefen och säljchefen samma hatt i framtiden?

Läs mer

2023-11-06

Snart börjar META ta betalt för Instgram och Facebook. Vill du betala?

Läs mer

2023-11-01

Google övergår helt till Mobile-First Indexering: Vad det innebär för din webbplats?

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss