2023-04-17
Maximera ditt företags synlighet med Snapchat Ads
Snapchat är en populär social medieplattform som används av miljontals användare över hela världen, och är särskilt populärt bland den yngre målgrupp. Vi på NOKOBY använder Snapchat som annonsverktyg dagligen till våra kunder. I det här inlägget kommer vi att diskutera några av fördelarna med att annonsera på Snapchat.
Snapchat har en yngre målgrupp än många andra sociala plattformar, vilket gör det till en idealisk plattform för annonsörer som vill nå unga konsumenter. Enligt undersökningar är 78% av användarna på Snapchat mellan 18 och 24 år.
Till skillnad från många andra sociala plattformar kan vi annonsera med exakt geotargeting, ända ner till adressnivå för att nå rätt målgrupp Snapchat använder också pixel vilket möjliggör återannonsering.
Snapchat erbjuder flera kreativa annonsformat som hjälper företag att sticka ut från mängden och öka engagemanget från användarna. Snap Ads är vanliga annonsformat på Snapchat och är vanligtvis upp till 10 sekunder långa videor som visas mellan Stories. Annonser kan också skapas som filtren och linser, vilket ger användarna möjlighet att interagera med annonsen på ett roligt och interaktivt sätt.
FOMO (fear of missing out). Själva poängen med snaps är att innehållet försvinner efter några sekunder. Detta gäller också annonserna vilket skapar en känsla av att snabbt ta beslut annars är det försent.
Snapchat är en plattform som används för att skapa personliga och autentiska innehåll, vilket gör det till en bra plattform för att bygga varumärkesmedvetenhet. Annonsörer kan använda Snapchat för att visa upp sitt varumärke och produkter på ett kreativt och engagerande sätt. De kan också använda plattformen för att berätta sin historia och skapa en starkare koppling till sin målgrupp.
Snapchat erbjuder en mängd verktyg som hjälper annonsörer att mäta resultaten av sina annonser. Genom Snapchat Ads Manager kan annonsörer se antal visningar, engagemang och konverteringar för sina annonser. Dessa mätningar hjälper annonsörer att förstå hur deras annonser presterar och göra justeringar för att öka sin effektivitet.
Sammanfattningsvis kan vi säga att Snapchat en populär social plattform som erbjuder annonsörer möjlighet att nå en ung och engagerad målgrupp genom kreativa och engagerande annonser. Annonsering på Snapchat kan hjälpa företag att bygga varumärkesmedvetenhet, öka engagemang och konverteringar, samt mäta resultaten av sina kampanjer.
Vi på NOKOBY hjälper er gärna nå ut via Snapchat// Albin och Victor