2020-02-03

Skillnaden mellan marknadsförda inlägg och Facebook-annonser

FB Inlägg Vs Ads Blogg

Det är viktigt för alla företag att identifiera exakt vad de hoppas uppnå med en annons. Om du exempelvis vill ha målgruppsengagemang på din sida för att utveckla varumärkesmedvetenhet, är marknadsföring av ett inlägg ett bra sätt att maximera synlighet och utöka målgruppen.

Vi på Nokoby använder oss av Ads Manager vilket innebär att vi har möjligheten att skapa mer avancerade annonstyper och kampanjer.

Till skillnad från marknadsföring av inlägg, erbjuder Ads Manager mer avancerade anpassningslösningar där annonser kan optimeras för app-installationer, webbplatskonverteringar, videovisningar, butiksbeställningar m.m.

Fördelar med Facebook-annonser :

  •  Använd avancerade inriktningsmöjligheter, exempelvis lookalike-målgrupper.
  • Välj olika annonsplaceringar, som nyhetsflöde, Messenger, Instagram Stories, snabbartiklar samt Audience Network.
  • Behåll den kreativa kontrollen, skapa carousel-annonser, lägg till specifika beskrivningar eller en Call to Action-knapp som driver en större del av din målgrupp till att agera.
  • Använd specifika annonsmål som passar dina affärsmål bäst. Välj målsättningar som exempelvis butikstrafik, konverteringar och leadgenerering.

Om du är osäker på vad passar bäst för just ditt företag, läs gärna mer på Facebook for Business.

Behöver ni hjälp med er annonsering i sociala kanaler? Kontakta oss så hjälper vi gärna er!

2021-03-31

Gör dina Teamsmöten mer engagerande på ett enkelt sätt

Läs mer

2021-03-01

E-handeln har vuxit mer än vanligt under 2020.

Läs mer

2021-02-23

Svårt att särskilja jobb och fritid när du arbetar hemifrån?

Läs mer

2021-02-15

Beter du dig underligt i Teams? Oroa dig inte, du är inte ensam – men du kan blir normalare om du vill.

Läs mer

2020-02-13

NOKOBY i samarbete med SEB

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss