2020-02-03
Skillnaden mellan marknadsförda inlägg och Facebook-annonser
Det är viktigt för alla företag att identifiera exakt vad de hoppas uppnå med en annons. Om du exempelvis vill ha målgruppsengagemang på din sida för att utveckla varumärkesmedvetenhet, är marknadsföring av ett inlägg ett bra sätt att maximera synlighet och utöka målgruppen.
Vi på Nokoby använder oss av Ads Manager vilket innebär att vi har möjligheten att skapa mer avancerade annonstyper och kampanjer.
Till skillnad från marknadsföring av inlägg, erbjuder Ads Manager mer avancerade anpassningslösningar där annonser kan optimeras för app-installationer, webbplatskonverteringar, videovisningar, butiksbeställningar m.m.
Fördelar med Facebook-annonser :
- Använd avancerade inriktningsmöjligheter, exempelvis lookalike-målgrupper.
- Välj olika annonsplaceringar, som nyhetsflöde, Messenger, Instagram Stories, snabbartiklar samt Audience Network.
- Behåll den kreativa kontrollen, skapa carousel-annonser, lägg till specifika beskrivningar eller en Call to Action-knapp som driver en större del av din målgrupp till att agera.
- Använd specifika annonsmål som passar dina affärsmål bäst. Välj målsättningar som exempelvis butikstrafik, konverteringar och leadgenerering.
Om du är osäker på vad passar bäst för just ditt företag, läs gärna mer på Facebook for Business.
Behöver ni hjälp med er annonsering i sociala kanaler? Kontakta oss så hjälper vi gärna er!